Kedves Látogató,

E tájékoztató célja, hogy megismertesse Önnel, milyen módon kezeljük az adatait. Ezt igyekszünk a továbbiakban érhetően és egyszerű nyelvezettel leírni.

Az Adatkezelési tájékoztató az FABO Kft. adatkezelési alapelveit és -tevékenységét mutatja be. Ezen alapelvek összhangban vannak a GDPR és a hazai Infotörvény (2011. évi CXII. törvény) rendelkezéseivel.

Az Adatkezelési tájékoztató időbeli hatálya 2018. május 25-től visszavonásig tart.

A GDPR 37. cikke alapján nem vagyunk kötelesek adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.

Jelen Adatkezelési tájékoztatót az Adatkezelő bármikor, egyoldalúan módosíthatja.

Az adatkezelési tájékoztató a Nagykanizsa, Récsei út 4., és a www.fabo.hu weboldalon kerül közzétételre, és annak közzétételével lép hatályba.

Társaságunk minden ésszerű intézkedést megtesz azért, hogy az Ön adatait jogszerűen, tisztességesen és biztonságos keretek között kezelje. Ezért az Ön adatait csak szükséges mértékben és -ideig kezeljük. Az adatait harmadik félnek – a törvényi felhatalmazással rendelkező szerveken kívül – semmilyen körülmények között nem adjuk át.

Csak olyan üzleti partnerekkel dolgozunk együtt, akik szintén megfelelnek a GDPR követelményeinek, vagy az EU által elfogadott adatvédelmi minősítéssel rendelkeznek.

Ha szeretné, az alábbi „tartalomjegyzéket” használva (az adott témakörre kattintva) könnyedén odaugorhat ahhoz a részhez, ami az Ön számára fontos.

A tájékoztatóban használatos alapfogalmak

Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy.

Érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, címe, telefonszáma, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

Különleges adat: a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre, az egészségi állapotra, valamint a kóros szenvedélyre vonatkozó és a bűnügyi személyes adat.

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja. Esetünkben adatkezelőnek a Szolgáltató minősül.

Adatkezelés: az érintett által a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása.

Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.

Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.

Adatbiztonság: a személyes adatok jogosulatlan kezelése, így különösen megszerzése, feldolgozása, megváltoztatása és megsemmisítése elleni szervezési, technikai megoldások és eljárási szabályok összessége; az adatkezelésnek az az állapota, amelyben a kockázati tényezőket – és ezzel a fenyegetettséget – a szervezési, műszaki megoldások és intézkedések a legkisebb mértékűre csökkentik.

Az adatkezelés jogalapja: főszabály szerint az érintett hozzájárulása vagy a törvényben elrendelt kötelező adatkezelés (pl. szerződés teljesítése, jogi kötelezettség stb.).

Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.

Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.

Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges

Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából

Adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése

Az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri.

Az alapfogalmak megtekinthetők a NAIH oldalán is.

https://www.naih.hu/adatvedelmi-szotar.html

Az Adatkezelő megnevezése, adatai

Cégnév: FABO Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszám: 20 09 060868
Adószám: 10677467-2-20
Székhely: 8800 Nagykanizsa, Récsei út 4.
Képviselő: Gerencsérné Borsos Beáta
Telefon: +36 93 324-666
E-mail: auma@fabo.hu
weboldal: www.fabo.hu

Milyen alapon kezeljük az adatait?

Ahhoz, hogy a FABO Kft. szolgáltatásait teljes mértékben kihasználhassa, mindenképpen kezelnünk kell az adatait. Hogy ezeket hogyan tudjuk megoldani, ehhez a GDPR és más jogszabályi rendelkezések szolgáltatnak jogi alapot (továbbiakban: jogalap).

Ilyen jogalapok lehetnek…

Tehát, amint láthatja, több jogalapja is lehet annak, hogy az adatait.

Hogyan zajlik az adatok kezelése?

Milyen céllal és mennyi ideig kezeljük az adatait?

Többféle lehetőség is kínálkozik.

Nézzük őket sorjában:

Kapcsolat felvétele, ajánlatkérés

Ha szeretne nekünk kérdéseket feltenni, ajánlatot kérni, akkor erre lehetősége van. Ilyenkor, hogy tudjunk válaszolni, értelemszerűen ismernünk kell néhány adatot.

Az adatkezelés célja: jogos érdek.

Az adatok forrása Ön lesz.

Az adatfelvétel telefonon történik, a helyszín, ahol az adatokat rögzítjük, az adott FABO Kft. lesz, amelyiket felhívta vagy üzenetet küldött.

Ilyenkor is csak a feltétlenül szükséges adatokat kérjük el Öntől: név, telefonszám vagy e-mail cím és az ajánlatkérés, kérés tartalma, hiszen csak így tudunk válaszokat adni Önnek.

Meddig tároljuk az ilyen adatait?

Megrendelések teljesítése

Az adatai rögzítésének és tárolásának a célja egyszerű: Ha megrendel tőlünk valamit, betér a FABO Kft.-be vásárolni, akkor ezzel szerződés keletkezik közöttünk, amit teljesítenünk kell.

Az adatok forrása szintén Ön lesz, hiszen közvetlenül Öntől kapjuk meg azokat. Más nevében nem áll módunkban megrendelést felvenni, csakis közvetlenül a megrendelőtől.

Az adatfelvétel helyszíne a FABO Kft.

A rendeléskor felvett adatok:

Ha számlát állítunk ki Önnek, akkor…

A jogalap tehát itt a „szerződés teljesítése” és (a számlázás miatt) jogi kötelezettség lesz.

Az adatait a jogszabályi előírás miatt (számla kiállítás) tárgyév plusz 8 évig tároljuk, utána töröljük.

A megrendelést a belső nyilvántartásunkban rögzítjük, amit a megrendelések után az adott termék vagy szolgáltatás garanciális idejéig megőrzünk, utána indokolt késedelem nélkül megsemmisítünk.

Panasz felvétele

Ha panasszal szeretne élni az üzlettel kapcsolatban, akkor a jogszabályok szerint előírt adatokat fogjuk elkérni Öntől.

Az adatok:

Az adatok forrása ilyenkor közvetlenül az „érintettől” származik, vagyis Öntől.

Az adatkezelés jogalapja ilyen esetben: jogi kötelezettség teljesítése.

Meddig tároljuk az ilyen adatait?

Ha panaszt tett, akkor az adatait az általános polgári jog szerinti elévülési időig, azaz 5 évig tároljuk, utána töröljük.

További adatkezelések

Amennyiben az itt felsoroltakon kívül további adatkezelést kívánunk végezni, akkor előzetes tájékoztatást nyújtunk az adatkezelés lényeges körülményeiről (adatkezelés jogszabályi háttere és jogalapja, az adatkezelés célja, a kezelt adatok köre, az adatkezelés időtartama).

Tájékoztatjuk Önt arról, hogy a hatóságok törvényi felhatalmazáson alapuló, írásbeli adatkéréseit az Adatkezelőnek teljesítenie kell.

Az Adatkezelő az adattovábbításokról az Infotv. 15. § (2)-(3) bekezdésével összhangban nyilvántartást vezet (mely hatóságnak, milyen személyes adatot, milyen jogalapon, mikor továbbított az Adatkezelő), amelynek tartalmáról kérésére az Adatkezelő tájékoztatást nyújt, kivéve, ha a tájékoztatását törvény kizárja.

Ezeket az adatokat nem rögzítjük és nem kezeljük semmilyen formában.

A FABO Kft. területén kamera található

A FABO Kft. területét biztonsági- és vagyonvédelmi okokból kamerával láttuk el.

A megfigyelés célja elsősorban a székhely területén található vagyontárgyaival, eszközeivel, készleteivel, és szállítóink a székhely területére behozott vagyontárgyaival kapcsolatos vagyonvédelem.

A megfigyelés célja továbbá a székhely területén előforduló balesetek, személyi sérülések körülményeinek feltárása.

A jogalap az Ön kifejezett hozzájárulása lesz, amelyet az üzlet területére való belépéssel fejez ki.

A felvételeken látszik az Ön arcképe és egyéb Önt azonosító személyes jellemzők, valamint megfigyelhető az Ön magatartása.

Ám a kamerák felvételeit nem figyeljük folyamatosan és nem nézzük vissza azokat. Kivéve azokat az eseteket, amikor valamilyen eseményt, jogsértést ellenőrizni kell.

A felvételeket alap esetben 1 napig őrizzük meg, utána automatikusan törlődnek.

Ettől eltérő ideig kizárólag azokat a felvételeket tartjuk meg, amelyeket a vevőink kifejezett kérése miatt tárolunk, vagy amelyeket az ellenőrző hatóságok előírnak. Ezen felvételek tárolási ideje a kérés vagy jogi kötelezettség teljesítéséig tart.

A részletes kamerahasználati tájékoztatót az üzlet falára kitéve találja.

Az üzletünkben található kamerák:

Kamera azonosítója Az elhelyezés célja Megfigyelt terület
Nagykanizsa, Récsei út 4.
1. számú kamera személy- és vagyonvédelem, jogellenes cselekmények körülményeinek tisztázása, -tetten érése udvar
2. számú kamera személy- és vagyonvédelem, jogellenes cselekmények körülményeinek tisztázása, -tetten érése udvar
3. számú kamera személy- és vagyonvédelem, jogellenes cselekmények körülményeinek tisztázása, -tetten érése udvar
4. számú kamera személy- és vagyonvédelem, jogellenes cselekmények körülményeinek tisztázása, -tetten érése kapu

Összefoglalva

Az általunk kezelt adatok:

Cél Adat Jogalap Érintettek köre Forrás Időtartama
kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés név, telefonszám, e-mail cím, a kérdés, kérés tartalma (különösen az üzenetben Ön által megadott egyéb kapcsolati adatok) jogos érdek a FABO Kft. vásárlói, érdeklődői közvetlenül az érintett – a válaszadás után 3 napig
– az ajánlat határideje+3 napig (de legfeljebb 30 nap)
panasz név, telefonszám, időpont, cím, panasz tartalma, csatolt iratok, panasz oka jogi kötelezettség a FABO Kft. vásárlói közvetlenül az érintett 5 évig
megrendelés teljesítése név, lakcím, telefonszám szerződés teljesítése a FABO Kft. vásárlói közvetlenül az érintett tárgyév + 8 év
számla kiállítása név, cím jogi kötelezettség a FABO Kft. vásárlói közvetlenül az érintett tárgyév + 8 év

Továbbítjuk-e az Ön adatait valakinek?

Az adatok kezeléséhez, tárolásához különböző vállalkozásokat veszünk igénybe, és részükre a lenti célokhoz szükséges adatokat továbbítjuk. Az alábbi adatfeldolgozók végzik az adatok feldolgozását:

Biztonságban vannak nálunk az adatai?

Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy az adatai biztonságban legyenek nálunk.

Kamera-adatbiztonsági intézkedések:

Milyen jogai vannak és azokat hogyan érvényesítheti?

Többféle jogot biztosít az Ön számára a GDPR – és mi is…

A jogai érvényesítését elérhetőségeink bármelyikén kérheti (személyesen, e-mail-ben, postai úton).

Azonban tudnia kell, hogy az ilyen kérések esetén jogunkban áll ellenőrizni, hogy a jogérvényesítést valóban Ön kérte-e. Például, kérhetjük azt, hogy fáradjon be hozzánk személyesen a kérés megtételéhez.

Fenti kérelmek benyújtása esetén a jogszabályban meghatározottak szerint járunk el és egy hónapon belül tájékoztatjuk arról, hogy milyen intézkedéseket hoztunk a kérelem alapján.

A fentieken túlmenően bírósághoz is fordulhat. Ez esetben dönthet úgy, hogy a pert az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indítja meg.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36-1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
Honlap: http://www.naih.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Vannak kockázatai?

Bár valóban minden tőlünk telhetőt megteszünk az adatai védelméért, előfordulhatnak nem várt események (adatvédelmi incidensek), amelyeket nehéz megelőzni és elkerülni.

Ezek egy része véletlenül következhet be (óvatlanul rossz címre küldünk ki egy megrendelést vagy elveszítünk egy előjegyzési füzetet), egy részük pedig rajtunk teljesen kívülálló okokból történik (pl. betörés, elektromos tűz).

Az adatai megadásával ezen események esetleges bekövetkeztével is számolnia kell.

Vannak Önnek kötelezettségei?

A társaságunkkal történő kapcsolatfelvétel során hozzánk került adatokat Ön önkéntesen bocsátja rendelkezésünkre. Ezért kérjük, hogy adatai megadásakor fokozatosan ügyeljen azok valódiságára, helyességére és pontosságára.

A helytelenül, pontatlanul vagy hiányosan megadott adatok akadályt jelenthetnek a szolgáltatásaink igénybevételekor, amelyek eredményeként nem tudjuk teljesíteni azokat.

Amennyiben Ön más személy személyes adatait adja meg, úgy fogjuk kezelni azokat, hogy Ön rendelkezik az ehhez szükséges – a harmadik személytől származó – írásos (vagy szóbeli) felhatalmazással.

Ha mégsem rendelkezik ezen felhatalmazással, tájékoztatjuk, hogy jogszabályok szerint, ezt a felhatalmazást Önnek kell beszereznie a harmadik személytől.

Mit teszünk, ha adatvédelmi incidens történik?

Az ilyen esetekre fenntartunk egy úgynevezett „Adatvédelmi incidens nyilvántartást”, ahová az incidens megtörténtét az észlelés után azonnal feljegyezzük.

Felírjuk…

Majd rögtön elkezdjük megoldani a problémát. Figyelemmel kísérjük a bekövetkező eseményeket, és amennyiben módunk van rá, azonnal és folyamatosan csökkentjük a káros következményeket.

Ezen kívül – ha szükséges – értesítjük a Nemzeti Adatvédelmi és Információbiztonság Hatóságot. És ha indokolt, akkor az érintetteket is.

Egyéb rendelkezések

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, a Magyar Nemzeti Bank, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek (pl. NAV) tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az adatkezelőt.

Vonatkozó jogszabályok

Európai Parlament és Tanács Általános Adatvédelmi Rendeletéről szóló 2016/679 számú rendelete (GDPR)

2011. évi CXII. törvény – Infotörvény